۱۶ دی ۱۳۹۰، ۱۸:۰۸
کد خبر: 30751725
T T
۰ نفر

دمشق – سرلشگر 'محمد الشعار' وزير كشور سوريه گفت: انفجار انتحاري نزديك يك اتوبوس نيروهاي حفظ نظم (مردمي) در منطقه 'الميدان' دمشق، 11 كشته و 63 مجروح برجاي گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا از محل وقوع انفجار، وی پس از حضور در المیدان، به خبرنگاران اظهار داشت: برخی اجساد بر اثر انفجار تكه تكه شده اند كه تلاش برای شناسایی ادامه دارد.

خبرگزاری سوریه (سانا) پیش تر اعلام كرده بود كه كشته های شناسایی شده 10 نفر، اجساد تكه تكه شده برای تعیین هویت 15 نفر و مجروحان 46 نفر است كه بیشتر مردم عادی هستند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا در محل وقوع انفجار ، یك دستگاه اتوبوس نیروهای حفظ نظم شامل 50 نفر كه مقابل پایگاه پلیس المیدان زیر پل پارك شده بود، به طور كامل و مینی بوس 20 نفره از ناحیه پشت منهدم و آثار خون مشاهده می شود.

بخشی از یك جسد كه احتمال دارد متعلق به فرد انتحاری باشد از محل انفجار منتقل شد.

الشعار وزیر كشور سوریه در همین حال اعلام كرد كه برخی اجساد هنوز شناسایی نشده است و تلاش ها در این زمینه ادامه دارد كه بیانیه مربوط نیز صادر خواهد شد.

در محل وقوع انفجار، خودروهای شخصی بسیاری و همچنین پلیس آسیب دید و شیشه های ساختمان های اطراف از جمله مركز پلیس میدان شكسته شد.

وزارت خارجه روسیه نیز روز جمعه این انفجار را محكوم كرد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی كل نیز عصر جمعه با صدور بیانیه ای كه یك نسخه از آن به دفتر ایرنا در دمشق ارسال شد، این انفجار را محكوم كرد.

خاورم**2131**2312**1436**1516
۰ نفر

سرخط اخبار جهان